ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ϞΒ΄
Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Εισερχόμεθα στην τρίτη, με αριθμό 655/1-3-2011 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Ιωάννη Ζιώγα προς τους Υπουργούς Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, σχετικά με τη λήψη μέτρων για τη μετακίνηση των μαθητών των Νομών Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Ημαθίας κ.λπ.
Εκ μέρους της Κυβερνήσεως, στην ερώτηση θα απαντήσει ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Γεώργιος Ντόλιος.
Ο ερωτών συνάδελφος κ. Ιωάννης Ζιώγας παρακαλείται να λάβει το λόγο, προκειμένου να αναπτύξει προφορικά την ερώτησή του.
Ορίστε, κύριε Ζιώγα, έχετε το λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΙΩΓΑΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Είναι γνωστό, κύριε Υπουργέ, ότι από το 2000, μέσω των νομαρχιών, δίνονταν τα απαραίτητα χρήματα, μετά από την αντίστοιχη υπογραφή συμβάσεων, για τη μετακίνηση των μαθητών. Οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων είναι απλήρωτοι εδώ και ένα χρόνο και επομένως και οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία είναι απλήρωτοι.
Παρά τη δέσμευση του Υπουργείου σας για νομοθετική ρύθμιση που θα τους εξασφάλιζε τα οφειλόμενα και θα παρέτεινε τη σύμβαση μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, τίποτα δεν έχει γίνει γι’ αυτό το θέμα. Το Ελεγκτικό Συνέδριο, μάλιστα, απέρριψε πρόσφατα τη σύμβαση που αφορά το Νομό Ημαθίας και ως εκ τούτου, η κοινωνία είναι ανάστατη. Το πρόβλημα αφορά έντεκα χιλιάδες οικογένειες και όταν μιλάμε για οικογένειες, αναφερόμαστε σε αγροτικές και εργατικές οικογένειες στο Νομό Θεσσαλονίκης και πολύ περισσότερες πανελλαδικά, με συνέπεια την παραπέρα αιμορραγία των γονιών, αφού υποχρεώνονται να μεταφέρουν οι ίδιοι τα παιδιά ή με δικά τους έξοδα. Έτσι, λοιπόν, το ζήτημα αυτό πανελλαδικά έχει λάβει εκρηκτικές διαστάσεις.
Πρόθυμοι συνομιλητές σας στο ζήτημα αυτό αποτελούν οι διοικήσεις της τοπικής διοίκησης, οι οποίοι προτείνουν την ανάληψη αυτής της υποχρέωσης, νοικιάζοντας λεωφορεία, τα οποία όμως, άμεσα ή έμμεσα, θα τα πληρώνουν οι γονείς. Αρνητική εμπειρία αποτελεί και η όλη ιστορία που αφορά τους βρεφονηπιακούς, που κάποτε ήταν κρατικοί, έγιναν δημοτικοί μέσα σε μία πορεία και βέβαια, υπάρχουν τα τροφεία.
Ευθύνες έχουν, κατά τη γνώμη μας, οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, που διαχρονικά, μέσω των αρμοδίων Υπουργείων τους, δεν έδιναν και δεν δίνουν τα απαραίτητα κονδύλια, μεταφέροντας έτσι βασικές υποχρεώσεις του κράτους στις πλάτες των σκληρά φορολογούμενων γονιών, όταν, μάλιστα, αυτοί γίνονται μάρτυρες-θύματα της πρόσφατης καταιγίδας των αντιλαϊκών μέτρων, της ενιαίας, όμως, πολιτικής σας, της πολιτικής των δύο Κομμάτων.
Και η δική σας Κυβέρνηση, δυστυχώς, κύριε Υπουργέ, αντιλαμβάνεται και την παιδεία ως κόστος.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κ. Ζιώγα.
Παρακαλείται ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Γεώργιος Ντόλιος να απαντήσει στον ερωτώντα συνάδελφο.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΤΟΛΙΟΣ (Υφυπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Κύριε συνάδελφε, αναφέρεστε σε ένα υπαρκτό θέμα, αλλά το θέτετε σε λάθος βάση. Αναφέρομαι στην τελευταία παράγραφο, στην οποία καταγγέλλετε συλλήβδην και τις δύο κυβερνήσεις, της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ, λες και δεν έχετε αντιληφθεί από ποια κυβέρνηση δημιουργήθηκε το πρόβλημα.
Υπήρχε ένα τεράστιο χρέος, το οποίο σωρεύτηκε για πολλά έτη και το 2010, κατά τη διάρκεια του οποίου διατέθηκαν -ακούστε το νούμερο, παρακαλώ- 280 εκατομμύρια, για να πληρωθούν οι μεταφορές των μαθητών και αφορούσαν, βεβαίως και χρέη προηγούμενων ετών.
Θα ήθελα να σημειώσω ότι το 2010 ήταν μια από τις δύσκολες δημοσιονομικά χρονιές και αυτή η Κυβέρνηση κατάφερε, αντιλαμβανόμενη το πρόβλημα που υπάρχει, να διαθέσει ένα τόσο μεγάλο ποσό.
Συγχρόνως με τον «Καλλικράτη», το κόστος μεταφοράς των μαθητών και η ευθύνη για τη μεταφορά τους μεταφέρθηκε στην πρωτοβάθμια Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το κόστος αυτό υπολογίστηκε και εκτιμάται γύρω στα 170.000.000 ευρώ και πέρασε στους ΚΑΠ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού. Είναι στη διάθεσή μας και ειδικά για το πρώτο εξάμηνο του 2011 η μεταφορά των μαθητών θα συνεχιστεί από τις περιφερειακές πλέον αυτοδιοικήσεις -στους καθολικούς δηλαδή διαδόχους των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων- στις οποίες θα μεταφερθούν τα 6/9 των 170.000.000, όσο είναι το χρονικό διάστημα για το οποίο θα μεταφέρουν τα παιδιά.
Διαπιστώθηκε –και νομίζω ότι το έχετε αντιληφθεί και εσείς- ότι τα κόστη ήταν πολύ υψηλά. Αυτό αποδεικνύεται από δύο πράγματα. Κατ’ αρχήν από το γεγονός ότι οι παρατάσεις των συμβάσεων, όπου αυτές έγιναν, έγιναν σε πολύ σημαντικό βαθμό απομειωμένες κατά 20% και πέρα. Επίσης, όπου έγιναν οι νέοι διαγωνισμοί, πέτυχαν προσφορές μειωμένες σε σχέση με την προηγούμενη σχολική χρονιά κατά 30% έως 40%.
Παρά το γεγονός, όμως, ότι συμβαίνουν αυτά, εσείς λέτε ότι δεν διεκδικούν -η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού ή οι γονείς ή οι μαθητές- να πάρουν περισσότερα από το κράτος. Μα, δεν αντιλαμβάνεστε ότι αυτό δεν έχει καμία λογική;
Εμείς επειδή δημιουργήθηκαν νομικά προβλήματα κατά τη μεταβατική περίοδο, ψηφίστηκε διάταξη, το γνωστό άρθρο 16, με την οποία δίναμε τη δυνατότητα παράτασης των συμβάσεων όπου δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί μέχρι 31.12.2010 ή μέχρι την ανάδειξη νέου αναδόχου. Δημιουργήθηκαν διάφορα θέματα. Παρά το γεγονός, όμως, ότι απαντήσαμε στο σύνολο των περιφερειακών αυτοδιοικήσεων με νέα επιστολή και τους υποδείξαμε τι θα έπρεπε να κάνουν κατά τη γνώμη μας, υπήρξε ένας δισταγμός. Γι’ αυτό και καταθέσαμε ήδη διάταξη –αυτή στην οποία αναφερθήκατε- στο φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο έχει κατατεθεί στη Βουλή και εκτιμούμε ότι θα ψηφιστεί το επόμενο χρονικό διάστημα, προκειμένου να λύσει το νομικό θέμα μεταφοράς των μαθητών κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011.
(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
Επίσης, όσον αφορά στα κόστη, θέλω να σας πω ότι εμείς ως Υπουργείο Εσωτερικών έχουμε κρατήσει σε χωριστό λογαριασμό τις πιστώσεις μεταφοράς των μαθητών, ο οποίος μπορεί να ενεργοποιηθεί, όπως οφείλουμε να κάνουμε, στο πρώτο τρίμηνο του 2011 –δηλαδή μέσα σ’ αυτό το μήνα- και να καταβάλλουμε τα κόστη τα οποία δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2011, γεγονός που είναι ευθύνη του Υπουργείου Εσωτερικών.
Όσον αφορά τώρα τα χρέη που υπάρχουν ακόμα, θα ήθελα να πω ότι αυτά είναι πολύ μικρότερα, είναι απίστευτα μικρότερα, σε σχέση με αυτά που βρήκαμε το 2010. Όμως, παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν επαφές της Κυβέρνησης, του Υπουργείου Οικονομικών, με την Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ και την Ομοσπονδία των Τουριστικών Λεωφορείων, προκειμένου να βρεθεί ένας τρόπος για να πληρωθεί ένα μέρος και να ξεκινήσει η αποπληρωμή αυτών των χρεών.
Και επειδή αναφέρεστε στη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική και την Ημαθία, θα ήθελα να σας πω ότι για τη Θεσσαλονίκη υπάρχει ένα ιδιαίτερο ζήτημα, ένα θέμα νομικής ερμηνείας για τον ενάμιση μήνα των αρχών του 2010 από την αρμόδια υπηρεσία, την ΥΔΕ της Θεσσαλονίκης. Αυτή η διαφωνία της ΥΔΕ μεταφέρθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών, στην αρμόδια γενική διεύθυνση, η οποία πρόκειται να αποφανθεί εντός των ημερών -ίσως και σήμερα- για τη διαφωνία αυτή που αποτελεί ένα τυπικό ζήτημα, ενώ επιλύεται και το θέμα της πληρωμής της μεταφοράς των μαθητών για τον ενάμιση μήνα των αρχών του 2010.
Όσον αφορά την Ημαθία και την Χαλκιδική, θα ήθελα να πω ότι είναι διαφορετικό το πρόβλημα στον ένα και διαφορετικό στον άλλο νομό. Δυστυχώς, έχουν δημιουργηθεί διαφορετικά προβλήματα σε κάθε παλιά νομαρχιακή αυτοδιοίκηση. Εμείς, λοιπόν, επιχειρούμε να απαντήσουμε σε αυτό το ζήτημα με διάταξη, όπως σας είπα, που καταθέσαμε στη Βουλή και η οποία επιλύει το πρόβλημα μέχρι τις 30 Ιουνίου.
Δεσμευόμαστε δε και δηλώνουμε ότι δεν υπάρχει καμμία απολύτως περίπτωση από 1η Ιουλίου να συνεχίσουν να δημιουργούνται αυτού του είδους τα προβλήματα, τα οποία δημιουργήθηκαν, γιατί δεν υπήρχε ποτέ κανένας έλεγχος και καμμία λογική όσον αφορά τα κόστη της μεταφοράς των μαθητών.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Το λόγο έχει ο κ. Ζιώγας για να δευτερολογήσει.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΙΩΓΑΣ: Κύριε Υπουργέ, πριν από μερικές εβδομάδες η μετακίνηση των μαθητών απασχολούσε μερικές σχολικές μονάδες, στις οποίες αναφερθήκατε και εσείς.
Θα δούμε και χρονικά την επίλυση του προβλήματος. Το ζήτημα, όμως, δεν είναι σε ποιο βάθος χρόνου θα γίνει η επίλυση του οξυμμένου αυτού προβλήματος. Ήδη χρονίζει. Όμως, γρήγορα γενικεύτηκε. Ακόμη και σε νησιωτικές περιοχές υπάρχει το πρόβλημα αυτό. Δεν είναι μόνο της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Στο Νομό Θεσσαλονίκης προβλέπονται 51 συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων σε υποβαθμισμένες αστικές περιοχές και, βέβαια, στην περιφέρεια, σε αγροτικές περιοχές. Είναι ένα ζήτημα που θα οξύνει συνολικότερα αυτό το ζήτημα που συζητάμε τώρα, δηλαδή τι συμβαίνει στην παιδεία και τι μέτρα παίρνονται.
Η αναγκαστική μετακίνηση, λοιπόν, των μαθητών που ανακοινώθηκε και αφορά, κυρίως, την περιφέρεια αναπόφευκτα συνοδεύεται από παραπέρα έξοδα, χαμένο χρόνο για τα παιδιά, κινδύνους για την ασφαλή μεταφορά τους, προβλήματα προσαρμογής στο νέο περιβάλλον, περισσότερα παιδιά σε κάθε τάξη, υποβάθμιση, απογοήτευση, αποξένωση και, βέβαια, παραπέρα όξυνση των ταξικών φραγμών των οικογενειών αυτών.
Εμείς ζητάμε την άμεση χρηματοδότηση της μεταφοράς τους από το Υπουργείο, χωρίς καμιά πρόσθετη επιβάρυνση άμεσα ή έμμεσα των γονιών, γιατί προς τα εκεί πηγαίνει η ιστορία.
Να σας τονίσω -και είναι γνωστό πολύ περισσότερο σε εσάς- ότι μιλάμε για περικοπή των κονδυλίων για την παιδεία κατά 22% το 2011. Πόσο θα φθάσει; Σίγουρα παραπάνω. Επίσης, αντίστοιχες περικοπές γίνονται και στην κατεύθυνση της τοπικής αυτοδιοίκησης. Επομένως, κρατάμε έντονες επιφυλάξεις. Προθέσεις μπορεί να έχετε. Να δούμε πώς αυτές θα υλοποιηθούν.
Στην προσπάθειά σας -ως Κυβέρνηση- πάση θυσία να διαμορφωθεί από το επόμενο φθινόπωρο ο νέος χάρτης του σχολείου της αγοράς, διαβουλεύεστε με πρόθυμους συνομιλητές, που είναι οι διοικήσεις των καλλικρατικών δήμων στην κατεύθυνση αυτή.
Η μεταφορά, λοιπόν, της αρμοδιότητας, όπως αναφερθήκατε, της λειτουργίας σχολείου -και επομένως, και των μεταφορών- στους δήμους στοχεύει αφενός στην επιβολή των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων και αφετέρου τα βάρη της σχολικής μεταφοράς να περάσουν στις πλάτες των γονιών, όπως τονίσαμε, γιατί αντιμετωπίζονται ως πελάτες.
Πώς είναι δυνατόν, λοιπόν, να ισχυρίζεται η Κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο –είστε, όμως, προϊστάμενος ενός άλλου Υπουργείου και φέρετε ευθύνη, κύριε Υπουργέ- ότι όλα αυτά που γίνονται στην εκπαίδευση είναι για το καλό των παιδιών, όταν μαθητές, δάσκαλοι και καθηγητές αντιδρούν στα μέτρα αυτά; Ακόμη και διοικήσεις δήμων και περιφερειών που πρόσκεινται σε εσάς αντιδρούν.
Ποια είναι η παιδαγωγική αναγκαιότητα που ορίζει ότι τα 25 παιδιά στην τάξη ενός δημοτικού σχολείου μαθαίνουν και αποδίδουν καλύτερα από τα 15 παιδιά; Συμφωνείτε, λοιπόν, με αυτό που λέγεται με ηχηρό τρόπο περί παιδαγωγικών κριτηρίων;
Ξέρουμε όλοι ότι σε ένα χωριό και σε μια κωμόπολη είναι τεράστια η πολιτιστική και μορφωτική δύναμη που έχει μια σχολική μονάδα. Είναι σημείο αναφοράς της κοινωνίας. Έτσι, λοιπόν, θα ενισχυθεί η περιφερειακή ανάπτυξη, για την οποία –υποτίθεται- κόπτεσθε;
Μόνη λύση στο πρόβλημα, κατά τη γνώμη μας, μπορεί να αποτελέσει η δημιουργία ενός ενιαίου δημόσιου φορέα μεταφορών στα πλαίσια του οποίου θα αναπτυχθεί, με βάση πάντα τα λαϊκά δικαιώματα και συμφέροντα, ο κλάδος της δημόσιας δωρεάν σχολικής μεταφοράς των παιδιών, με κατάλληλα οχήματα και προσωπικό που θα είναι μόνιμο και εξειδικευμένο.
Εμείς καλούμε όλους –γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές- σε ένα ευρύτερο πανελλαδικό συντονισμό και κλιμάκωση του αγώνα τους για αποκλειστικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, με ενιαία δομή και ενιαίο πρόγραμμα, ενιαία διοίκηση και λειτουργία, για το σχολειό που θα μπορεί και πρέπει να μορφώνει όλα τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών. Το ζήτημα, λοιπόν, της μετακίνησης, υποσκάπτει αυτήν εδώ την αναγκαιότητα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κύριο Ζιώγα.
Παρακαλείται ο κύριος Υπουργός να δώσει μια σύντομη απάντηση. Να οικονομήσει το χρόνο της δευτερολογίας του.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΤΟΛΙΟΣ (Υφυπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Γιατί αυτό, κύριε Πρόεδρε;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Γιατί αυτό; Γιατί είχατε υπερβεί πολύ το χρόνο της πρωτολογίας σας.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΤΟΛΙΟΣ (Υφυπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Συνήθως είμαι σύντομος, κύριε Πρόεδρε.
Κατ’ αρχάς, θέλω να ξεκινήσω από το ότι εσείς καλείτε γονείς και μαθητές σε κινητοποιήσεις. Εμείς επιλύουμε προβλήματα.
Το θέμα της μεταφοράς των μαθητών επιλύεται με τους δύο τρόπους, στους οποίους αναφέρθηκα: Διάταξη, η οποία επιλύει το μεταβατικό πρόβλημα που προέκυψε μέχρι τις 30 Ιουνίου και μεταφορά των μαθητών με εντελώς διαφορετικό τρόπο από την 1η Ιουλίου.
Αναφερθήκατε σε διάφορα θέματα, όπως στο θέμα της συγχώνευσης των σχολείων. Θέλω να σας πω ότι πριν από είκοσι χρόνια ήμουν Δήμαρχος σε ένα μικρό δήμο. Χωρίς να υπάρχει νόμος τότε, κλείσαμε όλα τα μονοθέσια και διθέσια σχολεία και μεταφέραμε τα παιδιά σε τρία εξαθέσια. Μετά από ένα χρόνο όλοι οι γονείς και όσοι είχαν ενδοιασμούς και αμφιβολίες –σε συνεννόηση το κάναμε- δήλωναν: «Επιτέλους, αντιληφθήκαμε ότι έχουμε παιδιά μαθητές».
Κύριε Ζιώγα, ξέρετε ότι ένας από τους πιο σπουδαίους λόγους που φεύγει ο κόσμος από την ελληνική ύπαιθρο είναι γιατί τα παιδιά του δεν μαθαίνουν καλά γράμματα; Ξέρετε ότι τα μονοθέσια και διθέσια σχολεία βγάζουν γενιές αγραμμάτων; Ξέρετε ότι αυτά δεν είναι πλήρη σχολεία; Ξέρετε ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρξει σχολική κοινότητα, όταν τα σχολεία αλλάζουν μαθηματικό, φιλόλογο ή δάσκαλο κάθε χρόνο ή κάθε εξάμηνο; Μιλήσατε ποτέ γι’ αυτά τα θέματα; Δεν είναι ζητήματα, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν; Και μπορείτε να μιλάτε εσείς για περιφερειακή ανάπτυξη; Αναφέρεστε σε συγκεκριμένα παραδείγματα για να γενικεύσετε μια λογική και καλείτε σε κινητοποίηση τους γονείς ή τους υπέργηρους ανθρώπους των χωριών να βάλουν μπροστά τους μαθητές για να σταματήσουν μια εξέλιξη, η οποία είναι για το καλό των μαθητών, για το καλό των γονέων, για το καλό της υπαίθρου.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΙΩΓΑΣ: Όπως όλη η πολιτική σας είναι για το καλό μας και δεν το καταλαβαίνουμε!
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΤΟΛΙΟΣ (Υφυπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Να συνειδητοποιήσουμε ποια είναι η πραγματικότητα και να λέμε πράγματα με ρεαλισμό. Και να σας υπενθυμίσω ότι κατά καιρούς φέρνετε διάφορα θέματα στη Βουλή, ένα εκ των οποίων είναι η υποστήριξη εκ μέρους του Κόμματός σας των συμβάσεων έργου, των εργαζομένων με μπλοκάκι, χωρίς να παραδεχθείτε ποτέ ότι η μετατροπή των συμβάσεων έργου σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου είναι προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των σχέσεων εργασίας. Επιτέλους, θα πρέπει …
ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΙΩΓΑΣ: Σε εμάς αναφέρεστε;
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΤΟΛΙΟΣ (Υφυπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Σε εσάς τα λέω.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΙΩΓΑΣ: Σε λάθος Κόμμα απευθύνεστε.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΤΟΛΙΟΣ (Υφυπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Σε εσάς τα λέμε. Και επιτέλους, θα πρέπει να αντιληφθείτε ότι πίσω από αυτά που φανερά λέτε, υπάρχουν και παρεπόμενα.
ΠΡΟΕΔΡEΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε, κύριε Υφυπουργέ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου